Mitä neuvoksi?

Hei

Olen tällainen vähän vanhempi nainen, joka vasta heräilen tämän seksuaalisen suuntautumiseni kanssa.
Olen ollut parissa ryhmässä mukana, jossa on vähemmistöihmisiä, mutta nyt huomaan jännittäväni
ja ahdistuvani liikaa, että uskaltaisin mennä uudelleen vastaavanlaisiin ryhmiin.

Olen aivan liian kauan ollut noissa heteropiireissä ja haluaisin muutoksen, mutta tuo jännitys...

Sukulaiseni ovat juntti- ja jästipäitä näissä asioissa. Homofobista sakkia mm. raamattuineen.

Voisiko joku neuvoa, miten etenen, jotta pääsisin eteenpäin
  • 2 / 10
  • Lukkilepakko
  • 21.2.2013 13:38
Hei

En tiedä osaanko auttaa noitten sosiaalisten piirien kanssa, kun itse olen tällainen hiljainen itse...

Onko sinulla ketään ystäviä tai sukulaisia jotka eivät olisi homovastaisia?
Hei

Kaikki tuttuni eivät ole homovastaisia, mutta en ole kauheasti lähtenyt selvittämään itseäni muille.
Tuntuu, että on kaksi maailmaa, jotka törmäävät minussa nyt jotenkin kärjistetysti.
Tarkoitan, että en ole vielä mitenkään luonteva liikkuessani "homomaailmassa" kuin taas olen liikkuessani ns. heteromaailmassa.
Asiat vaan eivät ole minulle vielä tuttuja...
Miten itse tapaat uusia ihmisiä, jos olet enemmän hiljainen ihminen? Harrastuksien parissako?
  • 4 / 10
  • Lukkilepakko
  • 21.2.2013 19:08
Tapaan ihmisiä yliopistolla ja harrastusten parissa, ja tietysti netissä.
Plus tietysti minulla on sukulaisia.

En tiedä onko olemassa mitenkään hetero- ja homomaailmaa...

Ehkä tarkoitat että sinulla on maailma jossa voit olla avoin seksuaalisesta suuntautumisesta, ja ympäristö jossa et voi?
Olen aika avoin ja ulospäinkin suuntautunut, mutta nyt tuntuu haluaisin olla jokapuolella se sama
henkilö ja ettei minun tarvitsisi selitellä missään itseäni. Tänään ymmärrän käyttäytymistäni vuosien
varrella paremmin. Olisipa ollut aikoinaan "edes" tällainen netti, jossa saattaa purkaa itseään samanmielisille
ihmisille. On hyvin lohduttavaa, että tällainen mahdollisuus on, jossa voi ajatuksiaan järjestellä parempaan
suuntaan. Tuntee, ettei ole niin yksin asioittensa kanssa.

Ei varmaan ole mitään eri maailmaa homoille ja heteroille noin oikeasti. Taitaa olla vain omassa minässä lukkoja.
Ja ainakin minä yritän tulla pois omalta mukavuusalueeltani, kun otan tänne yhteyttä.

Jotenkin uskallan varmasti jo kesällä mennä Helsinki Prideen paremmin kuin vielä viime kesänä.
Mitä sinä harrastat mieluusti? Aika ajoin minä tykkään käydä elokovissa ja lukeakin välillä.
Arvaatko sanoa mitä opiskelet?
  • 6 / 10
  • Lukkilepakko
  • 21.2.2013 22:51
Olen kai onnekas siinä suhteessa että perheeni ja ystäväpiirini on sellaista että oli ihan itsestäänselvyys että lesbous on ihan normaalia.

Enempi oli ongelmana se, että piti miettiä pitäisikö ottaa se puheeksi, tulla kaapista, niin sanotusti. Tuntui vähän höhlältä sanoa 'Hei, olen muuten lesbo', niinkuin se olisi jokin iso julistus.
Osa sukulaisista ei edelleenkään kai tiedä, kun se ei ole koskaan tullut puheeksi...

Minulla on ongelmia ihmisjoukkojen ja meluisien paikkojen suhteen, joten en viihdy baareissa ja isoissa tapahtumissa, mutta olen käynyt opiskelijavinokkaiden https://wiki.helsinki.fi/display/ovi/Etusivu tapaamisissa noin niinkuin yrittämässä tutustua ihmisiin...

Tykkään eläimistä (kotoa löytyy fretti, käärme, tarantelloja ja muita selkärangattomia) ja katselen niitä luonnossa ja tunnen muita 'eksoottisia' elukoita harrastavia.
Pelaan ja lueskelen aika paljon, ja piirtelen ja teen miniatyyreja. (Parhaillaan rakennan valtavaa LEGO-linnaa, koska LEGOista tehdyt jutut voi hajottaa ja uusiokäyttää kun on kyllästynyt niihin)

Opiskelen geologiaa Helsingin yliopistossa. Olen semmoinen tieteellisesti suuntautunut tyyppi.
Sinullahan on mielenkiintoisia harrastuksia! Noista sinun kotieläimistäsi voisin sanoa; HUH!
Fretti (mikäli tunnistan) ei niinkään mutta tarantellat ja käärmeet eivät oikein sopisi minun
kotiini. Mutta minulla ei ole kotieläimiä ollenkaan.

Minäkään en ole nuorempana tykännyt melusta, mutta se saattoi johtua yksinkertaisesti
tuosta hormonaalisesta kierrosta: aina tiettyyn aikaan kuukaudesta olin meluallerginen
tai jotenkin herkityneessä "tilassa" melun suhteen.

Enpä tiedä kuka noista ihmisjoukoista oikein pitäisi. Baareissa en itsekään ole viihtynyt tai
ehkä olen käynyt yksinkertaisesti vain vääränlaisissa!
Minkä kirjan luit viimeksi?

Opiskelet geologiaa; aiotko tutkijaksi jonnekin? Alasi on varmasti mielenkiintoinen.
  • 8 / 10
  • Lukkilepakko
  • 24.2.2013 14:53
Fretti on sellainen pieni näätäeläin, kärpän ja hillerin läjisukulainen. Minun otukseni nimi on Milou:
http://i177.photobucket.com/albums/w201/Lukkilikka/milou2_zpsde09d7a6.jpg

Se on aika samanlainen käytökseltään kuin kissa.

Viimeksi luin kirjan 'Redshirts' jonka sain kaveriltani joululahjaksi. se oli sellainen Star Trek-parodia.

Tällä hetkellä on kesken 'Voices from the Street', joka on Philip K. Dickin varhaista tuotantoa. Hän on yksi suosikkikirjailijoistani, ja parhaiten tunnettu scifimäisemmästä tuotannostaan, mutta tykkään kovasti näistä realistisista teoksista.

Saa nähdä mihin työelämässä sijoitun. Tutkijan ala kiinnostaa, mutta työllisyystilanne on sellaisessa aina vähän huono.
Enpä muistanut tuota frettiä niin tarkkaan. Mahtaa tuollaisen,
kuitenkin villieläimen, pito vaatia aika paljon omistajaltaan?
Itselläni ei oikein ole tarvetta noihin tuon tyyppisiin.

Scifi on sinänsä mielenkiintoinen laji, mutta minulla se jäänyt
lähinnä joihinkin tv-sarjojen, kuten Salaisten kansioiden muutaman
tuotantokauden, katselemiseen. Liian "ufoa" en oikein halua katsoa.

Teillä nuorilla tuntuu yleensäkin olevan uskallusta laajentaa skaalaa
isommin, elokuvien ja kirjojen tms. suhteen, kuin meillä vanhemmilla.
Tämmöinen seikka on tullut aina välillä mieleen kun noita, teitä
nuorempia sukupolvia seuraa.
Tällä hetkellä luen aika paljon erilaisia elämäkertoja; on jännä lukea
jostain erilaisesta ja jännittävästä elämästä kuin mitä itse elää.

Toivottavasti saat haluamasi työn, kun valmistut!

Mukavaa alkavaa kevättä sinulle!
  • 10 / 10
  • Lukkilepakko
  • 28.2.2013 19:39
Ei fretti mikään villieläin ole, kyllä se on kesyeläin ihan siinä missä kissa tai koirakin.
(Ja aika kissamainen se on, täällä asunnossa se temmeltää vapaana ja kulkee hihnassa ulkona)

Hyvää kevättä sinnekinpäin.