Melissa P. Milloin naisen "kyllä"= "ei"

  • 1 / 14
  • Pora-liike
  • 25.4.2005 12:16
Kenen on vastuu jos (nuori) nainen makaa sinun kanssasi ja tekee sen vain siksi että on hukassa ja etsii itseään ja sen lopputuloksena muuttuu entistä rikkinäisemmäksi ja eksyneemmäksi?

Milloin kyllä on kyllä?
Vastuu on tietenkin hyväksikäyttäjällä. Näitä aikuisia akkoja riittää, jotka kyllä mielellään menevät sänkyyn alaikäisten kanssa joilla ei ole aikaisempia seksikokemuksia. Yleisin puolustus vissiin on: "Kyllä ne tietää mitä ne haluaa." Tuskin esim. 13-vuotias tyttö varmuudella tietää mitä haluaa. Olkoonpa sitten hetero tai lesbo tai peräti bi. Pedofiili on pedofiili. Olkoonpa nainen tai mies. Kyllä ei ole ikinä kyllä, jos kyseessä on alaikäinen ja täysi-ikäinen.
  • 3 / 14
  • Pora-liike
  • 29.4.2005 11:44
"Kyllä ei ole ikinä kyllä, jos kyseessä on alaikäinen ja täysi-ikäinen."

Mutta entäpä sitten sellaisten tapauksessa jossa on kaksi täysi-ikäistä?
Kenelläkään ei kai ole telepaattisia kykyjä lukea muiden ajatuksia. Eikä voi olettaa, että jokaisen vastuulla on ymmärtää kaiken maailman kyllät ja eit eri tavalla. Sekopäiseksihän siinä tulisi....

Näin mutkat suoriksi vetäen voi sanoa, että minusta vastuu on sillä, joka sen sanan kyllä sanoo.

Tietenkin tilanne ratkaisee, ja voihan olla että se, joka makaa kyllä-sanojan kanssa, tietää henkilöstä jotain, mitä me emme tiedä. Esim. tietää, että ihminen on vaikkapa niin rikki, että on parempi olla sotkematta tämän asioita. Silloin jos tietää enemmän, on vastuu molemmilla.

Ja puhun nyt siis täysi-ikäisistä aikuisista ihmisistä. Alaikäisten kohdalla vastuu on aikuisella!
  • 6 / 14
  • ihmiäinen
  • 30.4.2005 0:14
niin. aikuisilla ihmisillä kai pitäisi olla vastuuta toisistaan. mutta myös itsestään.

ei kai rehellisyyteen aina päästä, vaikka sitä aina toivoo, että ihmiset osaisivat selvittää asiansa jotenkin inhimillisellä tavalla.
  • 7 / 14
  • Pora-liike
  • 5.5.2005 12:17
"otso kirjoitti: "Oletko rikkonut jonkun sydämen?" "

Sellainen pelko on olemassa.
Ja nyt on huono omatunto.. Hyvin on jo muut ongelmaa käsitelleet, koitahan kestää ja tehdä vahinkojen minimoimista.
  • 9 / 14
  • Pora-liike
  • 7.5.2005 14:30
"otso
05.05.2005, 16:52 Ja nyt on huono omatunto.. "

Niin on huono omatunto. :(
Sanottakoon että naiseni oli 20-vuotias, eli pedopuheet eivät sovellu suhteeseeni hänen kanssaan, ehkä Melissa P.:n tapaukseen ne sopivat (en tiedä mikä on suojaikäraja Italiassa).

Hän oli anorektikko. Minun kielenkäytössäni se tarkoittaa että hänellä on syömishäiriö, mutta suhteen kuluessa ymmärsin, että kysymys on laaja-alaisesta psyykkisestä problematiikasta joka heijastuu seksuaalisuudenkin alueelle (*. Lisäksi kyseinen hekilö kuului niihin jotka ovat liian kilttejä sanoakseen ei.

Viimeksi hänellä oli (=pitkälti suhteen jälkeen) masennusta ja hän oli mielisairaalassa. Eikä hän vastaa puhelimeensa.

*) vaihtelee nymfomanian ja frigidiyden välillä.
Melissa P viittaus menee nyt hukkaan kun kirjallinen yleissivistys on päässyt haalenemaan, telkasta näin väläyksen kirjailijan haastattelusta.

Näin kotiterapeuttina miettii että tiedätkö itse mitä suhteeltanne haluat? Ystävyyttä vai muuta? Ja mitä hän sinusta haluaa. Jos et ole hänestä kiinnostunut silleen, niin voipi olla molemmille parasta jos jätät hänet rauhaan. Ihan hyvällä omalla tunnolla kun kyse on aikuisesta, olkoonkin että moniongelmaisesta ihmisestä. ihmiäinen totesi aika kivasti: "ei kai rehellisyyteen aina päästä, vaikka sitä aina toivoo, että ihmiset osaisivat selvittää asiansa jotenkin inhimillisellä tavalla."
Omasta kokemusta voisin sanoa, että naisten suhteen kyse on siitä perin tyypillisestä ongelmasta: Sanat ja teot eivät käy yksiin. Tämä näyttää yleensä kattavan kaikenikäiset naiset. Tästä syystä olen näin vanhemminten siirtynyt siihen käytäntöön, että en kovin nopeasti hyppää sänkyyn ja varsinkaan humalassa olevan naisen kanssa.

Tosin pyrin myös välttämään naisia, joilla on kaiken maailman ongelmia. Tämä taitaakin olla syynä siihen, että olen nykyisin sinkku;-) Sitä törmää niin kovin harvoin tasapainoisiin ihmisiin, jotka edes välillä ovat tyytyväisiä omaan elämäänsä. Ihminen joka on ns eksyksissä ei yleensä osaa sanoa mitä haluaa...
"otso
07.05.2005, 16:51 Melissa P viittaus menee nyt hukkaan kun kirjallinen yleissivistys on päässyt haalenemaan, telkasta näin väläyksen kirjailijan haastattelusta. "

Melissa P. on/oli 16-vuotias nainen joka joutuu erilaisiin seksuaalisiin orgioihin ja rajuihinkin leikkeihin periaatteessa siksi ettei osaa/ymmärrä/kykene sanomaan ei. Ehkä hän on vielä kypsyyden puutteenkin takia hukassa ja etsimässä itseään.

Herää kysymys, että tekivätkö nämä miehet (ja yksi nainen) väärin.

Paitsi että minä itse tapaan tällaisia naisia, niin jotenkin tuntuu etten minäkään ole aina halunnut, vaan rakastanut toista vain hänen mielikseen. Melissa P:n tavoin omat suhteet (nyt jo monikossa!) ovat olleet sellaisia, että edellytykset onnistumiselle ovat nolla ja minä näen sen järjelläni, mutta tunteille ei mahda mitään. Suhteen loputtua tulee sitten ensi kertaa mietittyä että mitähän tämä juttu antoi minulle ja pahimmassa tapauksessa on itse hajalla ja hajoittanut toisenkin.

"Näin kotiterapeuttina miettii että tiedätkö itse mitä suhteeltanne haluat? Ystävyyttä vai muuta?"

Minä ajattelen taloudellisesti. Hyvä seksi on elämässäni ollut kaikkein harvinaisin luonnonvara mitä minulla on, siksi huolehdin heti alkuun että saan sitä. Seuraavaksi mietin saanko seuraa, kumppanuutta, ystävyyttä, yhdessäoloa ja ennen kaikkea rakkautta ja hyväksyntää.

Jo lapsena tajusin sen viiltävän seikan, ettei kukaan tule koskaan rakastamaan minua ja siksi minun on itse ihailtava itsessäni sitä mikä näkyy muille ja mitä muutkin ihailevat minussa ja kun vuodet ovat kuluneet, niin halu rakastaa ja olla rakastettu on kylmennyt minussa niin että jäljelle on jäänyt irvokas parisuhdeluuranko jota rakennan muiden yhtä inhorealististen naisten kanssa.

Mutta Melissa P.:ssä on onnellinen loppu, hän olikin nuori ja hän jaksaa toivoa ja uskoa.
Että taloudellisesti. Suhdetaloudelliseen vaiheeseen päästään siinä vaiheessa kun toimintaa ei ohjaa pakko päästä suhteeseen tai muu tunnekuohu. Silloin kun kuohu on päällä niin se on päällä. Näin niinkuin omasta kokemuksesta, inhorealismia sekin.

Harvalle sopivia ihmisiä tulee kohdalle kädet ristissä odottamalla, jos sieltä sitten se kyllä tulee niin aina parempi ilman omantunnon onggelmia.
"Mutta entäpä sitten sellaisten tapauksessa jossa on kaksi täysi-ikäistä?"

Laillista touhua, kukin vastaa itsestään. Mitä ongelmaa siinä muka on?