Help !

  • 1 / 7
  • Erkka
  • 1.7.2004 11:48
Neuvoa kyselen: Miten parhaiten saa cd-levyjen kansista hintalaput ja niiden jättämät liimat tms. pois ?
Aluksi lappu pitää nyhertää pois kannesta.

Sen jälkeen kynsilakanpoistoaineella kostutettu talouspaperinpala on ainakin minua auttanut monasti. Aine ei tunnu pilaavan levyn kantta.

Jos epäilet kynsilakanpoistoaineen liian väkeväksi, niin toinen vaihtoehto on tippa ruokaöljyä tahran päälle ja sitten hinkkaamista.

Kyllä lähtee...
  • 3 / 7
  • Mantu
  • 2.7.2004 13:56
Minä olen kerran saanut hintalapun liimat leviämään aika kivasti kannen pintaan kynsilakanpoistoaineella :/ Eli ehkäpä kannattaa kokeilla tuota öljyä ensin... Ja ylipäänsä suosia levyliikkeitä, jotka käyttävät helposti irtoavia hintalappuja :)
  • 4 / 7
  • Harza
  • 2.7.2004 15:32
Mä oon tavannut lämmittää tukankuivaajalla tarrakohtaa vähän aikaa. Sitten on lähtenyt siististi vetämällä pois. Onneksi uusissa levyissä on usein muovikääre, niin pääsee helpommalla.
  • 5 / 7
  • Jarkki
  • 2.7.2004 18:21
Ruokaöljy tepsii yleensä tosi hyvin, kun levittää sitä vähän hintalapun päälle ja antaa vaikuttaa ainakin tunnin ajan!
Kokeile CRC:tä. Se liuottaa hyvin tarroista jääneet liimatahrat muttei tuhoa pintaa.
Tärpätti on myös hyvä. Liimat lähtee helposti eikä turmele kantta.