Merkkioutouksia

Asia on huomattu ja siihen kehitetään toimivaa ratkaisua.. :)

Jostain kummallisesta syystä noita on nyt ilmaantunut.. Samoin on käynyt " ja ' -merkeille joissain tapauksissa
Näyttävät nuo merkit (\n) tulevan ainakin itselläni, Netscapen käyttäjänä silloin tällöin - sisennysten yhteydessä...
  • 4 / 11
  • kaverihesasta
  • 10.6.2004 10:38
Suodattamalla kaikki viestit nl2br() funktiolla ennen näytölle päästöä saatte varmaan tuon ongelman poistumaan.
Ei ole tuosta kiinni, eikä tuo auta asiaa sillä ne merkit ovat tallentuneet erillisinä \ ja n -merkkeinä (ei siis rivinvaihtoina)..
Outoa, siis ei erillisenä rivinvaihtona,
sisennyksenä, tai muutoin,
siis jotain ylimääräistä, kuitenkin Netscape laittaa mukaan, kun IE 6.0:lla ko. ongelmaa ei esiinny... (Tarkoituksellisesti sisennyksiä ja rivinvaihtoja..)
siis eikös kyseessä ole vaan tapa kirjoittaa? itse kai ne ovat ne merkit sinne laittaneet. eli jonkin sortin trendi ennemminkin kuin bugi koneella.
Olen havainnut seuraavaa:

Nuo takakenomerkit tulevat silloin, kun rekistöröitynyt käyttäjä kirjoittaa viestiä ja alkaa viestissään jaaritella niin pitkään, että systeemi kirjaa käyttäjän ulos, kun jokin turva-ajastin laukeaa. Sitten kun käyttäjä vihdoin painaa laatimalleen jaaritukselle 'Lähetä', systeemi herjaa, että käyttäjätunnuksen käyttö on kiellettyä. Tässä vaiheessa käyttäjä ottaa pikaisen copyn tekstistään maalaamalla sen kauttaaltaan yli ja loggaa uudelleen sisään. Tämän jälkeen käyttäjä avaa uudelleen 'Uuden viestin' ja pastaa tekstinsä siihen ja painaa uudelleen 'Lähetä'. Näin viesti päätyy sivuille.

Tässä vaiheessa käyttäjä vain ei huomannut, toisin kuin minä taannoin, että systeemi laittoi \-merkin '-merkin tai muun merkin eteen silloin ensimmäisen 'Lähetä'-yrityksen yhteydessä ja että ne nyt sitten tulivat mukaan copy-pasteen.

Ilmeisesti kyseessä on systeemin teknologian (hommattu jostain eikä itsekehitetty?) tapa kertoa itselleen, että seuraava erikoismerkki (' tai muu vastaava) ei ole mikään erikoismerkki, vaan tavallinen käyttäjän määräämä tekstin merkki kuten pikkuhipsutus tai lainaus.

Olisiko tässä selitys? Ainakin itse olen tosiaan huomannut tällaisen ominaisuuden sen jälkeen, kun sivuille tuli rekistöröitymismahdollisuus. Toisaalta tämä ominaisuus rohkaisen lyhyisiin viesteihin ;-)
Tuon huomasin viime yönä säätäessä, että tekstiin tulee kaikkea extrasälää jos jonkun "virheen" takia järjestelmä palauttaa kirjoituslomakkeeseen.. Ja se on nyt myöskin korjattu.. :)

Liekö siitä johtunut sitten nuo outoudet? Sillä mitään yhteyttä ei löydy edes käytettyjen selaimien kautta..